-30%
Dostawa gratis

Damska kurtka puchowa Scaffel Fusion

Cena z VAT

489 PLN

Produkt dostępny

699 PLN

Producent BERGHAUS

Rozmiar

Liczba sztuk

1

30%
Dostawa gratis
Dodaj do koszyka

Opis produktu

Największym i jedynym mankamentem odzieży i sprzętu puchowego była wrażliwość na wilgoć. Mokry puch całkowicie traci swoje właściwości izolacyjne, więc w warunkach podwyższonego ryzyka zamoknięcia sprzętu czasami jesteśmy zmuszeni do zastępowania puchu cięższymi i mniej ciepłymi włókninami syntetycznymi. Puch hydrofobowy wykorzystuje najnowszą technologię w kierunku rozwiązania tego problemu. Jest to pełnowartościowy puch, poddany odpowiedniej obróbce. Powstaje on poprzez specjalistyczną impregnację naturalnego puchu na etapie produkcji. Właściwość ta zachowuje się do cyklu 50 prań, jest więc stała, utrzymuje się przez całe „życie” produktu.
Uzyskany w taki sposób hydrofobowy puch, chłonie do 75 % mniej wody, niż jest to w przypadku jego tradycyjnego odpowiednika. Jednocześnie wysycha on dużo szybciej, zachowując co najmniej 38% lepsze właściwości izolacyjne nawet w trakcie działania wody, podczas gdy zwykły puch traci je już w przeciągu kilku pierwszych minut. Zastosowanie puchu hydrofobowego to prawdziwa rewolucja w produktach puchowych.

Lekka i pakowna kurtka puchowa bez kaptura
Kurtka taliowana
Dwie zapinane kieszenie boczne
Elastyczne lamówki na mankietach
Wewnętrzna listwa termiczna pod zamkiem głównym
Ochrona brody (materiał na zamku)
Wypełnienie: Izolacja: Hydrodown™Fusion 5.5 - hydrofobowy, naturalny kaczy puch (600 cui, 80/20);
Materiał zewnętrzny: AF™(40g/m2), 100% poliamid pokryty rip-stopem, powleczony DWR
Odporność na wiatr na poziomie 5 cfm
Waga: ok. 350 gram
Kolor: niebieski

Puch kaczy stanowi najlżejszy, najcieplejszy i najbardziej ściśliwy materiał izolacyjny stosowany w produkcji odzieży. Berghaus używa wyłącznie najwyższej klasy puchu kaczego, starannie oczyszczonego by po dłuższym czasie użytkowania nie wydzielał brzydkiego zapachu. Kurtki i kamizelki codziennego użytku wypełnia tej samej - wysokiej - jakości naturalny puch.

Materiały i technologia

Producent

Jak wiemy w 1966 outdoor właściwie nie istniał. Wtedy pojawił się Berghaus. Dwaj zapaleni alpiniści - Peter Lockey i Gordon Davison z północno – wschodniej Anglii, sfrustrowani brakiem asortymentu outdoorowego rozpoczęli import i sprzedaż na własną rękę. Ich sklep - LD Moutain Center szybko zdobywa uznanie w ramach projektowania, testowania i produkcji najlepszego sprzętu w branży. Powstałe wówczas produkty - zaawansowana odzież alpinistyczna, dają początek marce Berghaus. Nazwa Berghaus jest dosłownym tłumaczeniem niemieckiego "centrum górskie".

Plecaki były niewygodnym i mało komfortowym elementem wyposażenia, który bardziej zniechęcał niż zachęcał do alpinistycznych przygód. Berghaus wkrótce to zmienił.

Założyciele Berghaus Lockey i Davison wiedzieli, że na rynku jest zapotrzebowanie na plecaki, które pozwolą przenosić ciężar bardziej efektywnie. Zaczęli zatem w nowej fabryce Berghaus w Waszyngtonie produkcję takich właśnie plecaków.

Pierwsze plecaki Berghaus – Berg 172 oraz Berg 272 miały zewnętrzny stelaż i podstawową komorę główną. Te tradycyjne rozwiązania były kontynuowane dwa lata, a w 1972 pojawił się rewolucyjny plecak Cyclop - prawdopodobnie pierwszy plecak z wewnętrznym stelażem. 

Cyklop ze swoim wewnętrznym stelażem oraz dodatkowym podszyciem był o wiele wygodniejszy i bardziej komfortowy, dzięki czemu stał się bardzo popularny wśród wspinaczy. Ulepszona wersja Cyclop III nadal istnieje w obecnej kolekcji Berghaus Extrem.

Minęło 40 lat od prezentacji odzieży i plecaków outdoorowych, a Berghaus wciąż wprowadza kolejne innowacje.

Berghaus kontynuuje swój rozwój, korzystając z rad doświadczonych członków zespołu Berghaus - Leo Houldinga, Micka Fowlera oraz Leah Crane.

W 2006 roku, Berghaus został doceniony przez samą królową i otrzymał nagrodę The Queen’s Award za innowacyjne projekty oraz rozwój technologiczny produktów. 

Berghaus nie przestaje wprowadzać nowych rozwiązań dla entuzjastów sportów ekstremalnych i ciągle dąży do ulepszania swoich produktów. 

Wymiary